چسباندن و ادغام تصاویر باهم در فتوشاپ (تمرین اول)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 8 شهريور 1392
بازدید : 58103
نویسنده : وب سایت پی سی اید

چسباندن و ادغام تصاویر باهم در فتوشاپ (تمرین اول)

 

برای دوستانی که تازه با فتوشاپ دست به یقه شده‌اند!، هیچ‌چیز لذت‌بخش تر از این نیست که  هنگام کار با فتوشاپ، در کمترین زمان ممکن، بیشترین و جالب‌ترین تصاویر را خلق کنند!چرا که هم حوصله شان سر نمی ره و هم راحت با فتوشاپ آشنا می شوند.

ما هم تصمیم داریم در چند تمرین که به‌مرور در وبلاگ قرار می‌دهیم، خواسته این دست از دوستان را بر آورده کنیم. یعنی سعی داریم در کمترین زمان ممکن، تصاویر خارق‌العاده‌ای را ایجاد کنیم! برای انجام این تمرین‌ها، زمانی در حد سه تا پنج دقیقه لازم است.

 

تمرین اول:

 ادغام دو تصویر با استفاده از ابزار براش (Brush) و پاک کن(Eraser)

در این مثال ما می‌خواهیم تصویر اول را که عکس یک خانم بازیگر است را در عکس دوم که می‌تواند عکس طبیعتی زیبا باشد، ادغام کنیم. لطفاً مرحله به مرحله پیش بروید.

مرحله اول: هر دو تصویر مورد نظر را در فتوشاپ بازکنید. اکنون باید تصویر اول را روی تصویر دوم کپی کنیم. البته می‌توانید برعکس این کار را نیز انجام دهید. یعنی تصویر دوم را روی تصویر اول کپی کنید.

روش های انجام این کار:

-          پس از اینکه هر دو تصویر را در فتوشاپ باز کردید، به منوی «Window» بروید و روی گزینه اول یعنی «2-up Vertical» کلیک نمایی تا بتوانید هر دو تصویر را در کنار هم ببینید.

تصویر 1

 آموزش فتوشاپ

 

 

اکنون تصویر اول را با استفاده ارز موس بکشید (درگ کنید) و روی تصویر دوم رها نمایید.

تصویر 2

 آموزش فتوشاپ

 

اگر کار را مثل ما جلو برده باشید، تصویر روی تصویر دوم قرار می‌گیرد. ولی ما می‌خواهیم این تصویر به لایه زیرین عکس اصلی برود.

نکته ضروری: شما می‌توانید این کار را برعکس انجام دهید تا احتیاج به مراحلی که ما در ادامه عنوان می‌کنیم نباشد. ولی ما چون می‌خواهیم نحوه قرار گرفتن عکس‌ها را نمایش دهیم، نیاز بود که  به این شکل عمل کنیم.

برای اینکه عکس خودمان را به لایه زیرین انتقال دهیم، لازم است که به پنل لایه‌ها (Layers) بریم. سپس روی علامت قفل کنار لایه زیرین دو بار کلیک کنیم تا کادر کوچکی با شود که برای باز شدن قفل، لازم است که پنجره را Ok نماییم. اکنون با استفاده از موس، لایه زیرین را به بالای لایه بالایی انتقال دهید.

تصویر 3

 آموزش فتوشاپ

تصویر 4

 آموزش فتوشاپ

 

 

پس از انتقال لایه به بالای لایه اول، به کادر Mode در بالای پانل Layers بروید و مد تصویر را به Overly تغییر دهید تا تصویر زیرین نمایان شود.

تصویر 5

 آموزش فتوشاپ

اکنون به جعبه‌ابزار مراجعه کرده و روی ابزار Eraser کلیک نمایید. ابزار دارای سه زیر مجموعه است که ما در اینجا به ابزار «Eraser tool» احتیاج داریم.

پس از انتخاب این ابزار، روی تصویر کلیک راست نمایید تا پنجره مربوط به انتخاب سر قلم (Brush) ظاهر شود. اکنون براش مورد نظر را انتخاب کنید، اندازه و زبری و نرمی آن را تعیین کنید.

تصویر 6

 آموزش فتوشاپ

 

حالا همه‌چیز آماده است تا براش را روی تصویر بکشید . دقت کنید که براش را روی قسمت‌هایی که دوست دارید نمایان باشند بکشید. مثلاً حاشیه‌ها را انتخاب نکنید و...

پایان کار: برای اطمینان از حصول نتیجه دلخواه، دوباره به کادر Mode در پانل لایه‌ها مراجعه کرده و مد را به Normal تغییر دهید. چنانچه از نتیجه راضی بودید، تصویر را ذخیره کنید. در غیر این صورت، دوباره آن را در حالت overly قرار دهید و  دوباره تصویر را ویرایش کنید و در آخر لایه‌ها را باهم ادغام (Marge) نمایید و آن را ذخیره کنید.

تصویر 7

 آموزش فتوشاپ

تصویر 8

 آموزش فتوشاپ

 


 

 

نکته‌ها و ترفندها:

  1. برای دسترسی سریع به ابزار پاک کن (Eraser tools) کلید E را از صفحه‌کلید فشار دهید
  2. برای ادغام یا یکی کردن لایه‌ها،آنها را انتخاب و از کلید Ctrl + E را فشار دهید.
  3. اگر براش هایی که به‌صورت پیش‌فرض در فتوشاپ نصب است را دوست ندارید یا اینکه براش خاصی را دوست دارید ولی در لیست براش‌ها وجود ندارد، می‌توانید پس از تهیه براش‌ها از منابع مختلف مثل اینترنت، دی وی دی‌ها و..، آنها را در پوشه براش که در مسیر C:Program FilesAdobeAdobe Photoshop CS6PresetsBrushes فرار دارد کپی نموده، سپس فتوشاپ را بازکرده و پس از انجام مراحل ذکرشده، روی تصویر کلیک راست نو ده و در بالای کادر مربوط به انتخاب براش، روی فلش سمت راست کلیک کنید تا لیست براش های نصب‌شده ظاهر شود. اکنون براش دلخواه را انتخاب کنید تا به کادر اضافه شوند. البته در مورد ابزار براش، یک بحث مفصل و کاربردی خواهیم داشت.

 

نویسنده: ناصری

منبع: http://pcaid.lxb.ir




:: موضوعات مرتبط: آموزش فتوشاپ , آموزش نرم افزار فتوشاپ , تمرین های فتوشاپ , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری فتوشاپ cs6 , ادغام دو تصویر با استفاده از فتوشاپ , چسباندن دو تصویر به هم , ترفند چسباندن تصویر در فتوشاپ , آموزش ادغام تصاویر در فتوشاپ , تمرین فتوشاپ , استفاده از براش در فتوشاپ , استفاده از پاک کن در فتوشاپ , آموزش ابزار Brush , استفاده از ابزار Eraser در فتوشاپ , ترفندهای فتوشاپ cs6 , جداسازی تصویر از پس زمینه در فتوشاپ , حذف بک گراند در فتوشاپ , آموزش جداسازی قسمتی از عکس , ترفند فتوشاپ , آموزش پیشرفته فتوشاپ , پرسش و پاسخ فتوشاپ , ادغام دو تصویر در فتوشاپ , ادغام عکس , فتوشاپ , آموزش فارسی فتوشاپ cs6 , ترفند , ترفندهای فتوشاپ cs6 , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
وحید در تاریخ : 1394/9/30/pcaid - - گفته است :
سلام کارت خلیلی خو ب است برنامه ی toos در وبلاگ خود زخیره کن

/weblog/file/img/m.jpg
مسعود در تاریخ : 1393/11/21/pcaid - - گفته است :
سلام عالی بود
در صورت امکان اموزش ساخت تقویم دیواری وکار با لایه ها را هم بزار
با تشکر
با سلام. حتما...شما می توانید از این پس جدیدترین آموزشها را در وب سایت رسمی و جدید ما به آدرس www.pcaid.ir مراجعه نمایید......با تشکر

/weblog/file/img/m.jpg
الهام در تاریخ : 1393/11/4/pcaid - - گفته است :
من میخوام دو یا سه عکس رو کنار هم بذارم، توی منوی ویندوز چهارمین گزینه Arreange من arrang icon هست. تروخدا کمکم کنین. به شدت نیاز دارم
با سلام دوست خوبم اولا شما نفرمودید که می خواهید دو یا سه تصویر را برای نمایش در محیط فتوشاپ ، جهت ویرایش و کار کردن روی آنها، کنار هم قرار دهید یا اینکه می خواهید از این دو سه عکس به صورت یک تصویر واحد خروجی بگیرید؟ اگر منظور شما این است که می خواهید سه تصویر را در محیط فتوشاپ کنار هم بگذارید تا بتوانید آنها را با هم مقایسه یا ویرایش کنید، به روش زیر عمل کنید:...... ابتدا تمام تصاویر مورد نظر را در فتوشاپ باز کنید.... سپس به منوی window رفته و از قسمت Arreange یکی از گزینه ها را که متناسب با تعداد تصاویر است، به دلخواه اننتخاب کنید..... اما اگر میخواهید دو یا چند تصویر را در یک تصویر ادغام کنید، که کار شما زیاد سخت نخواهد بود!.... کافی است از منوی file، گزینه ی New را انتخاب (Ctrl+N) و اندازه ی آن را بزرگتر یا مساوی اندازه ی هر سه تصویر انتخاب کنید(آزمون و خطا کنید). اکنون تصاویر مورد نظر را در فتوشاپ باز کنید و روی هر کدام از تصاویر Ctrl+A را فشار دهید تا تصویر در حالت انتخاب قرار گیرد. سپس به سند مقصد رفته و آنجا Ctrl+C را بفشارید تا تصویر paste شود. این کار را برای تمام تصاویر انجام دهید...... حالا هر جور که مایلید آنها را بچینید!..... در صورتی که مشکل شما غیر از این دو بود، لطفا نسخه فتوشاپی که از آن استفاده می کنید و همچنین منظورتان را دقیق تر برای ما ارسال کنید..

/weblog/file/img/m.jpg
آمین در تاریخ : 1393/10/13/pcaid - - گفته است :
با سلام
توضیحات شماخیلی عالی بود.من برا سوالم به سایت های دیگه هم سر زدم ولی بهترین توضیح از شما گرفتم .مرسی
ممنون از لطفتون

/weblog/file/img/m.jpg
سعید در تاریخ : 1392/7/18/pcaid - - گفته است :
خیلی ممنون داداش دستت درد نکنه
پاسخ: خواهش می کنم. وظیفه بود

/weblog/file/img/m.jpg
سعید در تاریخ : 1392/7/7/pcaid - - گفته است :
سلام داداش من عکس هایی که میخوام برام فتوشاپ کنی آپلود کردم و .... در اولین فرصت برات انجام می دیم و روش کار رو هم برات می فرستیم. فقط یادت رفت آدرس ایمیلتو بذاری!

/weblog/file/img/m.jpg
سعید در تاریخ : 1392/6/30/pcaid - - گفته است :
داداش فتوشاپ رو کامپیوتر من نصب نمیشه أگه چندتا عکس بهت بدم برام فتوشاپ میکنی؟
پاسخ: حتما. چرا که نه عکسهاتو برامان ایمیل کن و بنویس که چکاری میخوای رو اونها انجام بشه

/weblog/file/img/m.jpg
سعید در تاریخ : 1392/6/9/pcaid - - گفته است :
داداش چجوری میشه عکس پیر زن را به این ور و اونور برد اندازه عکس کوچک بزرگ کرد؟ آیا میشه؟
پاسخ: بله میشه. اول ابزار حرکت(move) را انتخاب کن.( بهتر است بعد تیک گزینه «show transform controls» را فعال کنید تا نوار حاشیه نمایش داده شود) سپس در پانل لایه ها، لایه مربوط به تصویر پیرزن را انتخاب کن بعد هر کاری دوست داشتی می توانی روی عکس انجام بدی. برای کوچک یا بزرگ کردن هم بهتر است کلید Shift را نگه داری و با موس گوشه تصویر را بکشید تا در کل تصویر به صورت یکسان تغییر سایز داده شود. اگه هم بعد از اعمال براش و پاک کن بخواهی این کار را بکنی، امکان پذیر نیست چرا که شما به وسیله پاک کن، تصویر پس زمینه را پاک کردی. اگه متوجه نشدی، توضیح بیشتری میدم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8332
بازدید دیروز : 183
بازدید هفته : 9331
بازدید ماه : 16454
بازدید کل : 559844
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com